Amanda's Tomat- och Fetaostpaj



"Det var min vän Amanda som bjöd mig
på den här rätten, jag bad om receptet
och för mig är det självklart att ha med
det i vår kokboken."


Ingredienser för en paj:

150 g smör
3 dl mjöl
2 tsk kallt vatten

2-3 tomater
soltorkade tomater efter behag
200 g fetaost
oregano
färsk basilika
salt
svartpeppar

3 ägg
3 dl mjölk

Sätt ugnen på 200°C.

Blanda smöret, mjölet och det kalla vattnet i en matberedare, eller för hand, tills det blir en deg. Tryck ut pajdegen i en form och nagga sedan med en gaffel. Grädda pajskalet mitt i ugnen i ca 15 minuter.

Skölj och skiva tomaterna och de soltorkade tomaterna, lägg dem så att de täcker pajskalet, smula över fetaosten. Krydda med oregano, färsk basilika, salt och peppar.

Vispa ihop äggstanningen och häll den över pajen. Grädda pajen mitt i ugnen i ca 30 minuter.


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0