Anita's Pastasallad



"Denna pastasallad lärde jag
mig i sexan, då tyckte jag att
den var jättegod och har lagat
den sen dess. Men på senare år
har min lillasyster börjat laga
den därav namnet."

Ingredienser för två portioner:

175 g pasta

1 kycklingfilé
1 msk olja
salt
svartpeppar

200 g fetaost
1 dl crème fraiche med franska örter

Koka pastan i en kastrull.

Tärna kycklingfilén och stek den i oljan. Krydda med salt och peppar.

Tärna under tiden även fetaosten.

När pastan är klar häller du av den i ett durkslag. Häll ner pastan i kastrullen igen. Häll även ner den stekta kycklingen, fetaosten och crème fraichen. Blanda pastasalladen och servera omgående.

Tips!
Denna pastasallad är lika god att äta kall som varm.


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0