Sallad à la Angie



"När jag var med i Elevkåren så
hade Angelica alltid med sig goda
sallader på mötet. Så jag bestämde
mig för att göra en av hennes sallader
och denna sallad blev en favorit just
för att det får igång smaklökarna
ordentligt."

Ingredienser för två portioner:

150 g salladsmix
1 mango
200 g mozzarella
6 skivor kallrökt skinka

Skölj av salladen och lägg upp på två tallrikar. Skala och tärna mangon över salladen. Dela mozzarellan i stora bitar och dela även skinkan. 

Tips!
Har du inte mango hemma kan du ta någon annan söt frukt för att kompensera skinkans salta smak.


Kommentarer
Postat av: Angie

Obs! Dressing till brukar jag köra på lite olivolja, balsamvinäger, flingsalt :)

2011-02-07 @ 20:25:15

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0